«زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی افشای «رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس صحبت‌های «پیمان جبلی» درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
سرخط خبرها

روایت «اکبر زنجانپور» بازیگر سریال «ولایت عشق» از نقش‌آفرینی که هنوز هم برایش متفاوت است | فتحعلی اویسی مرد نازنینی بود

  • کد خبر: ۱۸۴۴۲۸
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
روایت «اکبر زنجانپور» بازیگر سریال «ولایت عشق» از نقش‌آفرینی که هنوز هم برایش متفاوت است | فتحعلی اویسی مرد نازنینی بود
اکبر زنجانپور، بازیگر قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون ایران از پیچیدگی های نقش خود در سریال تاریخی ولایت عشق می‌گوید.

به گزارش شهرآرانیوز، سریال «ولایت عشق» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده که سال ۱۳۷۹ روی خروجی شبکه یک سیما قرار گرفت، مخاطبان بسیاری را پای گیرنده‌های تلویزیون نشاند؛ سریالی که یک بازیگر، نقش امام رضا (ع) را بازی کرد که این برای نخستین بار در آثار نمایشی در این حوزه اتفاق افتاده بود.

یکی از بازی‌های درخشان در سریال «ولایت عشق» نقش «فضل بن سهل» بود که با بازی زیبای اکبر زنجانپور در ذهن‌ها ماندگار شد. فضل بن سهل دبیر سیاستمدار مأمون، نماینده ایرانی‌ها در دربار عباسیان بود. شاید فضل نخستین گامی که برای رسیدن به آرزوهای خود برداشت این بود که مأمون را قانع کرد به خراسان برود تا در آنجا به جمع‌آوری یاران خود بپردازد و او را از سیطره امین دور کند. فضل که برای به خلافت رساندن مأمون تلاش می‌کرد، آرزو داشت مرو به جای بغداد، پایتخت این خلافت باشد و عظمت خراسان را به آن بازگرداند. 

به مناسبت شهادت امام رضا (ع) گفتگویی کوتاه با اکبر زنجانپور ترتیب داده‌ایم که از پیچیدگی‌های این نقش تاریخی سخن می‌گوید.

روایت «اکبر زنجانپور» بازیگر سریال «ولایت عشق» از نقش‌آفرینی که هنوز هم برایش متفاوت است | فتحلی اویسی مرد نازنینی بود

 «فضل ابن سهل» بخاطر پیچیدگی‌هایش برای من خوشایند بود

این بازیگر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شهرآرانیوز می‌گوید: نقش «فضل ابن سهل» بخاطر پیچیدگی‌های آن برای من بسیار خوشایند بود و  وقتی این نقش به من پیشنهاد شد از آن استقبال کردم.

او با اشاره به همکاری با مهدی فخیم زاده در سریال‌های «ولایت عشق» و «تنهاترین سردار» ادامه می‌دهد: برای بازیگر، زندگی کردن با نقش‌هایی که ایفا می‌کند اهمیت دارد و این مورد در نقش‌های تاریخی قدری متفاوت‌تر است؛ زیرا شخصیت‌های تاریخی و یا وقایع مهم تاریخ برای مردم آشنا هستند و پرداختن به آن نقش با وسواس بیشتری همراه است.

بازیگر نقش فضل ابن سهل سریال ولایت عشق این نکته را هم به صحبت‌هایش اضافه می‌کند: من تلاشی که برای تمام نقش‌هایی که تاکنون ایفا کرده ام، برای نقش «فضل ابن سهل» هم انجام دادم، اما با وسواس بیشتر. در واقع تمام تلاش و استعداد و تجربه ام را برای این نقش به کار بردم.

فتحلی اویسی مرد نازنینی بود

زنجانپور در ادامه از حال و هوای پشت صحنه سریال می‌گوید و خاطراتی که هنوز در ذهنش باقی مانده است. او می‌گوید :خاطرات کم نداشتیم. روزهای خوب و خوشی را در آن دوران سپری کردیم.

همچنین از فتحعلی اویسی یاد می‌کند که به نظرش مردی درجه یک و صبور بود و تعریف می‌کند: فتحلی اویسی مرد نازنینی بود. آدم صبوری بود و همه را خوشحال می‌کرد.

برنامه ریزان شرایط را فراهم کنند

بازیگر قدیمی سریال ولایت عشق بر این باور است که ساخت سریال‌هایی همچون ولایت عشق که توانسته بود مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند، نیازمند شرایطی است که این شرایط را باید برنامه‌ریزان فراهم کنند.

او در این‌باره می‌گوید: نمی‌دانم چرا سریال دیگری درباره این موضوع ساخته نشده است؛ شاید دست‌اندرکاران فکر کردند با وجود «ولایت عشق» نیاز به تولید سریال جدیدی نیست اما به هر حال ساخت هر سریال مهمی به ویژه با موضوعات تاریخی و مذهبی نیازمند برنامه‌ریزی و اندیشه مسئولان است. 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->